Obiettivi |
IT 1. Conoscenza e capacità di comprensione (Acquisizione di specifiche competenze teoriche e operative in materia di Dispositivi e sistemi di monitoraggio infrastrutturale per le smart roads).
2. Capacità di applicare conoscenza e comprensione
3. Autonomia di giudizio (Valutazione e interpretazione dei dati sperimentali propri del settore).
4. Abilità comunicative.
5. Capacità di apprendimento con riferimento ai temi tratti diffusamente ivi inclusi quelli secondari.
6. Modalità di accertamento e valutazione: Voto finale (<=30)=voto progetto (<=15)+voto orale (<=15). Il progetto consta di 2 parti principali: 1) riassunto del corso. 2) relazione a tema. Esso è corredato da approfondita analisi bibliografica. L’esame orale include: la discussione di un argomento trattato a lezione; la discussione di una tecnologia (relazione a tema). Agli studenti che abbiano acquisito competenze eccellenti sia nel rapporto scritto che all’orale può essere attribuita la lode.
EN 1. Knowledge and understanding capability (Knowledge and understanding capability in the field of information technologies, transport infrastructure, electronic devices, smart roads). 1.1 Learning ability (references, data bases, projects) in the field of information technologies and infrastructures in transportation systems.
2. Capability of applying (Capability of applying in the field of information technologies and infrastructures in transportation systems).
3. Autonomy and capacity for critical reflection (Autonomy and capacity for critical reflection in the field of information technology for transportation users). Student’s independent work, Individual study of the discipline, exercises dealing with information technologies and infrastructures in transportation systems
4. Communication Skills (Ability in communication skills, written, oral, etc.)
5. Ability to learn (main and secondary topics).
6. The exam (score up to 30 cum laude) includes the analysis of the report (up to 15 points) and several oral questions (up to 15 points). These latter include one topic treated during the lessons and the discussion of the topic treated in the report. When excellence is noted in the report and in the oral examination the laude may be given.
|
Testi docente |
Risorse e bibliografia essenziale/References and Textbooks AA.VV., Pubblicazioni ed altri testi indicati durante il corso (moduli M12, 25, 115_1, _2, 190, 290_3, _7,_ 8, _9). Praticò, F.G., QA/QC in Transport Infrastructures: Issues and Perspectives, DOI: 10.5772/21719. Norme funzionali e geometriche per la costruzione strade D. M. 6792 del 5/11/2001. Praticò F.G. et al., Evaluating the performance of automated pavement cracking measurement equipment, PIARC Reference 2008R14, ISBN 2-84060-214-8, Pages 59, PIARC, 2008. Reagan, J, Stimpson, W, Lamm, R, Heger, R, Steyer, R, Schoch, M, Influence Of Vehicle Dynamics On Road Geometrics, Transp. Res. Circular, Issue Number: E-C003, Transportation Research Board, 1998. Tesoriere G., Boscaino G., Tesoriere G.: Strade Ferrovie ed Aeroporti”, UTET – voll. I, II, III. Strade: Teoria e tecnica delle costruzioni stradali • Vol.1 Progettazione • Vol.2 Costruzione, gestione e manutenzione Ullidtz, Per. (1987). Pavement Analysis. Elsevier, Amsterdam. www.its.dot.gov/strat_plan/index.htm http://www.its.dot.gov/factsheets/overview_factsheet.htm#sthash.p09ceP1H.dpuf http://www.its.dot.gov/factsheets/overview_factsheet.htm Policy Framework for Intelligent Transport Systems in Australia, http://www.infrastructure.gov.au/transport/its/files/ITS_Framework.pdf Lamm, R., Psarianos, B., Mailaender, T. “Highway Design and Traffic Safety Engineering Handbook” McGraw-Hill Book Co, .., 1999. European standards. Alexey Finogeev, nton Finogeev, Ludmila Fionova, Artur Lyapin, Kirill A. Lychagin, Intelligent monitoring system for smart road environment, Journal of Industrial Information Integration, Volume 15, 2019,Pages 15-20,ISSN 2452-414X, https://doi.org/10.1016/j.jii.2019.05.003.
|